loading...
☀☀☀☀تنهایی☀☀☀☀
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 370 پنجشنبه 1392/05/31 نظرات (0)

شهر بابل يكي از مشهورترين شهرهاي باستاني و مهم دنياست كه محل امروزي آن ، منطقه پهناوري در كنار رود فرات ، 90 كيلومتري جنوب بغداد در كشور عراق است که امروزه جز خرابه اي از آن باقي نمانده است . شهر بابل در حدود 2500 سال پيش به اوج شهرت خود رسيده بود . شهرت بابل به جهت ثروت مردم آن و در نتيجه قدرت حكام بابل بوده است ...


البته دستيابي به ثروت شهر بابل و فتح آن آرزوي اقوام همسايه بود و همسايه هاي آن هميشه در صدد حمله بودند ولي بدليل وجود دژ افسانه اي بابل كه به گفته باستانشناسان در زمره بلندترين و عريضترين ديوارهاي دنيا و از شاهكارهاي بشر بوده است ، اين آرزو تحقق نمي يافت . شايان ذكر است كه سرانجام كورش به اين افسانه شهر بابل خاتمه داد و آنرا فتح كرد .

همانطور كه دستيابي به ثروت اين مردم داراي اهميت بوده ، دستيابي به راز ثروت آنان نيز به همان نسبت ارزشمند بوده و هست . خوشبختانه مردم بابل مردمي بسيار علم پرور بوده اند و علاقه زيادي به خط و نوشتن داشتند . به همين دليل كتب و آثار بسياري بر روي لوحه هاي گلي از آنان بجاي مانده است و به اين صورت راز ثروت مردم بابل به دست ما رسيده است .

چندين سال پيش يك گروه باستان شناسي به منظور اكتشاف و حفاري وارد خرابه هاي اين شهر شدند . آنها متخصصي در اختيار داشتند كه مي توانست خطوط ميخي آن دوره را بخواند . طي حفاريهاي اين گروه ، حدود 1000 لوح گلي بدست آمد كه داستان زندگي يك حكاك ( شخصي كه شغل او نوشتن متون برروي لوحهاي گلي بود ) روي آنها نوشته شده بود . او توانسته بود زندگي خود را دگرگون كند و از يك انسان فقير به يك فرد ثروتمند تبديل شود . او راز تغيير زندگي خود را در اين داستان نقل كرده بود .

 
داستان زندگي حكاك :

جالب است بدانيد متخصص خواندن لوحهاي گلي كه در اين گروه حضور داشت فردي بود كه در زندگي شكستهاي بسيار خورده بود و از يك زندگي ساده بهره مند بود . به همين دليل با اشتياق فراوان شروع به خواندن اين داستان كرد .

حكاك مي گويد : « من از طريق حكاكي و با مشقت زندگي خود را تأمين مي كردم تا اينكه روزي ثروتمندترين مرد بابل به من مراجعه كرد تا كتابي را برايش حك كنم . من به او پيشنهاد كردم در مقابل بيان راز ثروتش تمام اين كتاب را خواهم نوشت . او قبول كرد و من تمام كتاب او را در چند شبانه روز و به سختي تمام كردم و راز ثروتش را طبق قرارداد به من گفت . راز ثروت اين مرد بر يك اصل استوار بود ، اينكه :

“ قسمتي از درآمد شما متعلق به خودتان است . ”


تعجب نكنيد ، او مي گويد هر مقدار از درآمد خود را كه به فروشنده براي خريد كالايي مي پردازيد ، در واقع متعلق به شما نبوده ، بلكه متعلق به فروشنده بوده است . اگر بيشتر بر اين اصل دقت كنيم خواهيم ديد كه از درآمد ماهانه ما چيزي به ما تعلق ندارد . زيرا تا پايان ماه تمام آنرا براي خريد به ديگران داده ايم . اگر اين اصل را پذيرفتيد دوباره آنرا مرور مي كنيم :           “ قسمتي از درآمد شما متعلق به خودتان است .”

 

راز ثروت :

     با پذيرش اصل اول ثروت مي توانيد از فرمول زير براي ثروتمند شدن خود استفاده نماييد :

1-   قدم اول اين فرمول مي گويد : يك دهم از درآمد شما متعلق به خودتان است . آنرا پس انداز كنيد و به هيچ وجه از آن برداشت نكنيد . به هيچ وجه و تحت هيچ شرايطي . از اين پس انداز فقط براي سرمايه گذاري در چند كار منطقي و صحيح استفاده كنيد . براي سرمايه گذاري نيز حتماً با يك شخص امين و مورد اعتماد مشورت كنيد . سود حاصل از اين سرمايه گذاري تماماً متعلق به شماست . پس تمام آنرا دوباره به حساب پس انداز خود بازگردانيد . بعد از رشد اين سرمايه و اطمينان از سود دائمي آن مي توانيد از يك دهم اين سود براي مخارج خود استفاده كنيد .

2-   دومين قدم براي افرادي تجويز شده است كه بدهكارند . مقدار دو دهم از درآمد را صرف باز پرداخت بدهي هاي خود كنيد . ليستي از تمام بدهيها يتان تهيه كنيد و هر بار مقداري از بدهي خود را بپردازيد ، حتي اگر اين مقدار بسيار ناچيز است .

3-   قدم سوم : هفت دهم باقي مانده درآمد را صرف زندگي و خريد مايحتاج خود كنيد و در واقع سهم ديگران از درآمد خود را باز گردانيد .


دو نكته نيز وجود دارد كه بايد در زمان استفاده از اين فرمول به آنها توجه داشته باشيد :

 

نكته اول : اگر به كسي بدهكار نيستيد ، در مورد قدم دوم مي توانيد دو كار انجام دهيد . اول اينكه اين مقدار را حساب قدم اول اضافه كنيد ، اين كار بهتر است و سرعت رشد سرمايه شما را بيشتر مي كند . يا اينكه آنرا به حساب قدم سوم واريز نماييد . در اين مورد انتخاب با شماست .

نكته دوم : بخش دلخواه ولي ثابتي از هفت دهم باقي مانده را صرف صدقه و كمك به مستمندان كنيد . اين كار باعث ايجاد روحيه نشاط و اعتماد به نفس در شما مي شود . قراموش نكنيد كه نشاط و اعتماد بنفس ارزشمندترين دارايي شما در راه پيشرفت است .

اين فرمول در عصر ما براي اولين بار توسط متخصص خواننده اين لوحها مورد استفاده قرار گرفت . جالب است بدانيد كه او توانست در مدت يك سال تمام بدهي خود را بپردازد و با سرمايه گذاري مناسب با حساب پس اندازش ، زندگي خود را دگرگون سازد .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از این سایت خوشت اومد؟
    ؟
    چند سالته؟
    دوست دارید بیشتر در مورد چه فیلم ها و هنرمندانی مطلب بگذاریم؟
    چگونه وارد این سایت شدید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2151
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 4927
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 248
  • بازدید امروز : 727
  • باردید دیروز : 551
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 3,160
  • بازدید ماه : 14,064
  • بازدید سال : 123,956
  • بازدید کلی : 3,717,142